Σάββατο, 20 Απριλίου 2024 16:20

Επιστολή μετά από διαμαρτυρίες δημοτών στο Πράσινο Ταμείο για την Βουτσινά


Την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο επέλεξαν τα μέλη της δημοτικής παράταξης "8ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για μία Βιώσιμη Πόλη" για να αποστείλουν επιστολή προς τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πράσινου Ταμείου. Η επιστολή, όπως αναφέρουν, προέκυψε μετά από διαμαρτυρίες δημοτών, για την ανάπλαση της οδού Βουτσινά και τη μαζική κοπή δέντρων στα κομμάτια της οδού που ήδη έχουν διαμορφωθεί. Η επιστολή κοινοποιήθηκε και στον Υπουργό Περιβάλλοντος κ. Κ. Χατζηδάκη.

 

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της επιστολής που ακολουθεί:

Χολαργός-Παπάγου, 22/09/2020

Προς:  Τα μέλη του Δ.Σ. του Πράσινου Ταμείου

Kοιν.:  Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κο Κ. Χατζηδάκη

 

Αξιότιμες-οι κυρίες-οι,

Με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας και τους στόχους που βάζει, θα θέλαμε να εκφράσουμε την διαμαρτυρία μας καθώς στον Δήμο μας, Παπάγου Χολαργού χρηματοδοτείτε έργα που μειώνουν τα πεζοδρόμια, δημιουργούν ανισόπεδες εισόδους στα σπίτια εμποδίζοντας την προσβασιμότητα και κόβετε αναντικατάστατα δέντρα.

Μια σειρά παρεμβάσεων που δεν οδηγούν στη αστική αναζωογόνηση, αλλά στην αστική ασφυξία σε επίπεδο γειτονιάς.

Με τα έργα που χρηματοδοτείτε, μειώνετε τα πλάτη των πεζοδρομίων για να φτιαχτούν θέσεις στάθμευσης, αποτρέποντας τις εναλλακτικές μετακινήσεις πεζή και προτρέποντας τη χρήση του Ι.Χ. που οδηγεί σε περαιτέρω αύξηση της ζήτησης θέσεων στάθμευσης.

Λόγω κακών μελετών, το έργο δημιουργεί ανισόπεδες εισόδους στα σπίτια πράγμα που δυσκολεύει την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρίες και ηλικιωμένων ατόμων, οδηγώντας τα στην τιμωρία της κοινωνικής απομόνωσης.

Και το χειρότερο, χρηματοδοτείτε την κοπή πολυετών σε ηλικία, μεγάλων δέντρων που οδηγεί στην αύξηση της θερμοκρασίας, καθιστά ανυπόφορη την διέλευσή των πεζών στα πυρακτωμένα, το καλοκαίρι, πεζοδρόμια και στην αύξηση των ενεργειακών απαιτήσεων των κτηρίων, τόσο το καλοκαίρι από τις θερμοκρασίες, όσο και το χειμώνα από τον αέρα.

Εδώ ακολουθείται η ίδια πρακτική που ακολουθήθηκε πριν από δεκαπέντε χρόνια και στην οδό Φανερωμένη (η μελέτη είναι η ίδια και ταυτόχρονη) όπου τα πεζοδρόμια των 4,5 μέτρων που υπήρχαν περιορίστηκαν σε αρκετά σημεία στους 80 πόντους για να φτιαχτούν θέσεις στάθμευσης. Τα 60 μεγάλα δέντρα που κόπηκαν αντικαταστάθηκαν από 100 περίπου μικρά δενδρύλλια και θάμνους, βάσει μελέτης, τα μισά εκ των οποίων στην πορεία ξεράθηκαν εντελώς, ενώ τα υπόλοιπα που επιβίωσαν δεκαπέντε χρόνια μετά παραμένουν μικρά και καχεκτικά.

Αποτέλεσμα ήταν η οδός Φανερωμένης ένας δρόμος γειτονιάς να μετατραπεί σε έναν πολύβουο δρόμο ταχείας και διαμπερούς κυκλοφορίας, που δεν τολμά να κυκλοφορήσει παιδί. Ένας δρόμος μεγάλης επικινδυνότητας, καθώς σε πολλά σημεία ο πεζός είναι υποχρεωμένος να κατέλθει στο οδόστρωμα και σε μια «πίστα αγώνων ταχύτητας» κατά τις βραδινές ώρες. Εντελώς απαγορευτική γίνεται η οδός για πεζούς όταν βρέχει, καθώς με τα μικρά δενδρύλλια δεν μπορεί να περάσει κανείς με ομπρέλα και αναγκάζεται να κατέλθει στο οδόστρωμα και να υποστεί το βάφτισμα από τα απόνερα των αυτοκινήτων. Αποτέλεσμα της κακοτεχνίας αυτής γενικότερα ήταν η ραγδαία αύξηση των ατυχημάτων σε αυτόν τον δρόμο γειτονιάς.

Και στην περίπτωση της οδού Βουτσινά, όπου διαμορφώνεται το ίδιο ακριβώς αποτυχημένο μοντέλο, ούτε τι δέντρα θα φυτευτούν περιγράφονται, ούτε που θα φυτευτούν, ούτε ποιες προδιαγραφές θα έχουν (αν φυτευτούν).

Όπως διαβάζουμε από την τεχνική έκθεση για την ανάληψη δαπανών, σκοπός του έργου είναι η καλύτερη πρόσβαση των  πεζών. Και ο πιο αδαής όμως, όταν δει τα σχεδιαγράμματα καταλαβαίνει ότι το έργο επιτυγχάνει ακριβώς το αντίθετο.

Τώρα μαθαίνουμε ότι ετοιμάζεστε να χρηματοδοτήσετε ένα καινούργιο έργο που κατ΄ ευφημισμόν ονομάζεται «Δίκτυο Πεζοδρομίων». Αν προσέξετε λιγάκι θα διαπιστώσετε ότι οι τρεις δρόμοι (Κωνσταντινουπόλεως, Ασπασίας στο Χολαργό, Αλεβιζάτου στου Παπάγου) όχι μόνο δεν αποτελούν δίκτυο, αλλά βρίσκονται στα τρία μέρη του ορίζοντα, στο χάρτη του Δήμου Παπάγου Χολαργού και απέχουν χιλιόμετρα μεταξύ τους για να αποτελέσουν δίκτυο.

Πολύ φοβόμαστε όμως, ότι κατά τη συνήθη πρακτική της Δημοτικής Αρχής θα είναι ένα έργο ακόμη, όπου θα κοπούν κάποια δέντρα και θα αλλαχτούν απλά οι πλάκες των πεζοδρομίων, χωρίς καμία διεύρυνση και χωρίς καμία διαπλάτυνση, έτσι ώστε πραγματικά να επιτευχθεί η αύξηση της προσβασιμότητας και η χρήση πεζή.

Όπως καταλαβαίνετε η ενέργειά σας αυτή αντιβαίνει και στις καταστατικές σας αρχές περί περιβαλλοντικού ισοζυγίου. Τα χρήματα που εισπράττετε από τους φορολογούμενους, δεν τα εισπράττετε για να αλλάζετε τις πλάκες, να εμποδίζετε την προσβασιμότητα των ΑμεΑ και να κόβετε δέντρα επιδεινώνοντας το φαινόμενο των θερμικών αστικών νησίδων, αλλά για να προστατεύετε το Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο που πλήττεται βάναυσα στην πόλη μας, ούτως ή άλλως με την ταχεία ανοικοδόμηση που παρουσιάζει.

Σας καλούμε να παρέμβετε και να διορθώσετε τις μελέτες.

 -Ζητούμε διαμόρφωση πεζοδρομίων και διαπλάτυνση, αντί της κοπής των δέντρων.

-Ζητούμε να τηρηθεί ο κτηριοδομικός κανονισμός και τα πεζοδρόμια σε όλο τους το μήκος να έχουν ελάχιστο πλάτος 1,5 μέτρο.

-Ζητούμε να διορθωθεί η μελέτη και να μην δημιουργούνται ανισόπεδες είσοδοι, αλλά το έργο να ακολουθεί τα υψομετρικά χαρακτηριστικά των εισόδων, όπως ήταν και πριν.

-Ζητούμε να επιλέξετε να χρηματοδοτήσετε οδούς που πραγματικά να αποτελούν δίκτυο και να εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη ενοποίηση πολυσύχναστων χώρων με προτεραιότητα στα σχολεία που αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα επικινδυνότητας σε λεωφορειόδρομους, σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και μεγάλων κυκλοφοριακών φόρτων.

Επιφυλασσόμεθα παντός νομίμου δικαιώματος μας για την καταστροφή των δρόμων μας, την υποβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας, την παραβίαση του κτηριοδομικού κανονισμού και την απαξίωση των περιουσιών μας.

 

"8ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για μία Βιώσιμη Πόλη"


Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.