Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024 21:23

Η έλλειψη σχολείου στην Κοινότητα Παπάγου ξανά στο προσκήνιο


Το χρόνιο πρόβλημα της υπερσυσσώρευσης μαθητών που έρχεται και ξαναέρχεται στην επιφάνεια τα τελευταία χρόνια, επανέφερε αυτές τις μέρες ο Σύλλογος Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου μετά τη φετινή απόφαση για χρήση της αίθουσας Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του σχολείου ως κανονική αίθουσα διδασκαλίας. Θέμα αντίστοιχο με αυτό που είχε βιώσει έντονα και το 5ο Δημοτικό Χολαργού. Ένα θέμα που θα δημιουργείται, όσο όλες οι αίθουσες ειδικοτήτων αλλά και αποθηκευτικοί ακόμη χώροι των Δημοτικών Σχολείων και των δύο Κοινοτήτων χρησιμοποιούνται ήδη ως κανονικές αίθουσες διδασκαλίας.

Να θυμίσουμε ότι στο σχολείο εκκρεμεί η επέκταση του, η οποία όμως δεν μπορεί να αδειοδοτηθεί επειδή τμήμα του σχολικού συγκροτήματος και ειδικότερα το κτίριο του 2ου Νηπιαγωγείου βρίσκεται σε δασική έκταση. Σε εκκρεμότητα επίσης βρίσκεται και η στέγαση του 4ου Δημοτικού στο οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμους επί της οδού Παναγιώτου. 

Διαβάστε την επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλαν οι γονείς του 2ου Δημοτικού Παπάγου στη δημοτική αρχή:

Με την από 20/9/2020 ηλεκτρονική αλληλογραφία του Συλλόγου μας, προωθήθηκε στους γονείς/ κηδεμόνες το από 18/9/2020, «Ενημερωτικό Σημείωμα της Διεύθυνσης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου», το οποίο και σας επισυνάπτεται. Το έγγραφο αυτό αφορά στη λειτουργία του σχολείου, όπου μεταξύ άλλων γίνεται αναφορά και στην χαρακτηρισμένη πλέον ως αίθουσα covid:

«Ο χώρος αυτός στο σχολείο μας είναι η μικρή αίθουσα δίπλα στο γραφείο των δασκάλων. Αυτός ο χώρος δε λειτουργεί φέτος ως αίθουσα διδασκαλίας για 2 λόγους:

  1. Το μέγεθος της δεν επιτρέπει την παρουσία 20 και πλέον μαθητών εξαιτίας του Covid-19.
  2. Χρειαζόμασταν κάποιον προκαθορισμένο χώρο απομόνωσης των μαθητών που δεν αισθάνονται καλά μέχρι να έρθουν να τους παραλάβουν οι γονείς/ κηδεμόνες τους. Όπως γνωρίζετε το συγκρότημα δεν διαθέτει χώρους που να περισσεύουν κι έτσι αποφασίσαμε για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, να καταργήσουμε τη μικρή αίθουσα διδασκαλίας και προσωρινά να παραχωρήσουμε την αίθουσα των υπολογιστών σε αίθουσα διδασκαλίας ενός μόνο τμήματος. Δυστυχώς, το κτιριακό πρόβλημα, παρά τις προσπάθειες εκπαιδευτικών και γονέων εδώ και αρκετά χρόνια, δεν έχει λυθεί!»

Ο Σύλλογός μας, ο οποίος δεν ενεπλάκη στην διερεύνηση εναλλακτικών λύσεων, καθώς δεν είναι αυτός ο ρόλος του, προέβη στις 7 Οκτωβρίου 2020 σε προώθηση έγγραφου αιτήματος γονέων μαθητών του σχολείου προς τις Διευθύνσεις του 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου. Με αυτή την πράξη θέλαμε να γνωρίσουμε, όλοι εμείς οι γονείς, τις εναλλακτικές που εξετάστηκαν από τους Συλλόγους Διδασκόντων και απορρίφθηκαν, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στην περιορισμένη διδασκαλία των
Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε θεωρητικό επίπεδο.

Στις 26 Οκτωβρίου 2020, οι Σύλλογοι Διδασκόντων του 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου, με σχετική επιστολή – απάντηση στο Σύλλογό μας, αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά στην «επιτακτική ανάγκη ευρέσεως αίθουσας για τη στέγαση τμήματος, μετά την ομόφωνη απόφασή μας να μη χρησιμοποιηθεί για αυτή τη χρονιά, η μικρή αίθουσα δίπλα στο γραφείο και λαμβάνοντας ως γνώμονα την εξασφάλιση των καλύτερων συνθηκών για την προστασία της υγείας των μαθητών, αποφασίστηκε η προσωρινή παραχώρηση της αίθουσας των υπολογιστών».

Αναφέρθηκαν πάλι εκ νέου στο χρόνιο κτιριακό πρόβλημα του σχολικού συγκροτήματος αναγράφοντας χαρακτηριστικά :

«ήταν μια δύσκολη απόφαση, μια λύση ανάγκης, την οποία έπρεπε να πάρουμε δεδομένων των έκτακτων συνθηκών και των μέσων που διαθέτουν τα σχολεία μας, προτάσσοντας την υγεία των μαθητών μας, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών μας. Η επίλυση του κτιριακού ζητήματος που χρονίζει και δυστυχώς καταλήγει σε τέτοιες ανεπιθύμητες για όλους μας λύσεις, είναι επιτακτική.

Ευελπιστούμε, στην ανταπόκριση του Δήμου και τη συμπαράσταση των γονέων στο μακροχρόνιο αίτημά μας, για την επίλυση του κτιριακού προβλήματος, να λυθεί το θέμα στέγασης αιθουσών διδασκαλίας γιατί φέτος είναι ο κορωνοϊός, του χρόνου κάτι άλλο κι αυτό ίσως μας αναγκάσει να ζητήσουμε μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων μας, ώστε οι μαθητές μας να είναι λιγότεροι μεν, αλλά να επωφελούνται καλύτερων συνθηκών στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία».

Σχετικά με τα ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη ότι:

  • το κτιριακό πρόβλημα εκτιμάται ότι απαιτεί ιδιαίτερα σημαντικό χρόνο επίλυσης και επομένως για ορισμένους μαθητές, ενδέχεται να σημαίνει ότι δεν θα λυθεί κατά τη διάρκεια φοίτησής τους στο δημοτικό σχολείο,
  • οι συνθήκες της πανδημίας, που δεν αναμένεται να ξεπεραστούν πλήρως στην τρέχουσα σχολική χρονιά, ενδέχεται να διαρκέσουν και για τουλάχιστον ακόμη μια ή και περισσότερες χρονιές,
  • εκ των Δ/νσεων των σχολείων αποφασίστηκε, πως οι μαθητές όλων των τάξεων δεν θα έχουν διαθέσιμη αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών τουλάχιστον για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος με άγνωστο χρονικό ορίζοντα διευθέτησης του θέματος,
  • Οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στο Δημοτικό Σχολείο «εντάσσονται στο Πρόγραμμα Σπουδών του Δημοτικού Σχολείου με στόχο την ενίσχυση της μάθησης, τη συνεχή ανάπτυξη των μαθητών και την προετοιμασία της συμμετοχής τους στην Κοινωνία της Γνώσης»,
  • Το μάθημα των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διδάσκεται υποχρεωτικά μια ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις και σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας (Αρ.Πρωτ.Φ.20/130336/Δ1/22-08-2019/ΥΠΑΙΘ), «έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό»,
  • «Το Εργαστήριο Πληροφορικής, συμβατικό ή κινητό (μεταφερόμενο στην τάξη), αποτελεί για τους μαθητές χώρο μελέτης, έρευνας, ενεργητικής συμμετοχής και συνεργασίας» (https://edu.klimaka.gr/mathimata/dhmotikou/3133-odhgies-tpe-stodimotiko),

διαφαίνεται πως επί της ουσίας ότι οι μαθητές του δημοτικού μας σχολείου, δεν θα μπορέσουν να εξασκηθούν με τον κατάλληλο εκπαιδευτικά τρόπο και συνεπώς στην πράξη δεν θα διδαχθούν επαρκώς τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) τουλάχιστον για το τρέχον, και ενδεχομένως και για επόμενα ακαδημαϊκά έτη.

Αναγνωρίζουμε πως οι συνθήκες εργασίας για τους εκπαιδευτικούς και φοίτησης για τα παιδιά μας είναι δύσκολες, πολύ περισσότερο υπό των μέτρων προστασίας μετάδοσης του κορονοϊού.

Είναι πεποίθηση και στόχος του Συλλόγου μας να επιτυγχάνεται η επίλυση όσο το δυνατόν περισσότερων προβλημάτων, καθώς επίσης και η συνεργασία μας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των παιδιών μας.

Είναι γεγονός και έχει τεθεί επανειλημμένως στην Δημοτική Αρχή το κτιριακό πρόβλημα με το οποίο ερχόμαστε αντιμέτωποι συνεχώς και πλέον αντιλαμβανόμαστε πως τα παιδιά μας αρχίζουν να στερούνται βασικές προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως αυτή της πρακτικής εξάσκησης σε υπολογιστή, εν έτη 2020!

Προς τούτο ζητούμε αφενός την τοποθέτηση της Δημοτικής Αρχής επί των έγγραφων ενημερώσεων των Συλλόγων Διδασκόντων κι αφετέρου όπως εξεταστούν τρόποι υποστήριξης του Δήμου μας προς τις Διευθύνσεις των 2ου και 3ου Δημοτικού Σχολείου Παπάγου, προκειμένου τα παιδιά μας να μη χάσουν την ουσιαστική τους διδασκαλία σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό μάθημα.

Πιο συγκεκριμένα ζητούμε :

  1. Ενημέρωση για τις ενέργειες που έχουν πραγματοποιηθεί έως σήμερα, το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας αποχαρακτηρισμού του οικοπέδου επί του οποίου στεγάζεται το σχολικό συγκρότημα.
    Σύμφωνα με δηλώσεις του κου Τράκα στο Σχολικό Συμβούλιο της 9ης Μαρτίου 2020, “το σχέδιο δράσης του Δήμου είναι να αποχαρακτηρισθεί το οικόπεδο, όπως με πολύ απλή διαδικασία έγινε για το Πάρκο του Παπάγου, και με αλλαγή του ρυμοτομικού σχεδίου θα προστεθεί το 2ο Νηπιαγωγείο και θα κατατεθεί νέα μελέτη”.
  2. Εξεύρεση λύσης για την δημιουργία μίας αίθουσας εκμάθησης ΤΠΕ και μίας αίθουσας για την κατάργηση της προσωρινής ISOBOX.

 Προσδοκούμε σε ταχεία και αποτελεσματική αντιμετώπιση του θέματος που προκύπτει στην άσκηση της μαθησιακής διαδικασίας των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), αλλά και του γενικότερου προβλήματος του κτιριακού συγκροτήματος.

 

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Πρόεδρος
Χριστίνα Μποκώρου

Ο Γεν . Γραμματέας
Λογιάκης Μιχάλης


Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.