Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024 18:50

Τηλε-ήρθε, τηλε-είδε, τηλε-απήλθε, η Υπουργός Παιδείας


Δεν γίναμε σοφότεροι από τη συνάντηση της Υπουργού Παιδείας με τη σχολική κοινότητα του Παπάγου και του Χολαργού.

Ακριβώς επειδή ήταν μία συζήτηση «εφ όλης της ύλης» οι ερωτήσεις ήταν κυρίως γενικού ενδιαφέροντος, όπως το εξεταστικό σύστημα των Πανελληνίων, η Τράπεζα Θεμάτων, οι αναπληρωτές, η μείωση της ύλης, οι εμβολιασμοί εκπαιδευτικών, cοvid-tests για τους μαθητές κ.ά. Για όλα αυτά η Υπουργός δεν απάντησε τίποτε καινούργιο πέραν όσων σχεδόν καθημερινά διατυπώνει στα τηλεπαράθυρα.

Η κα Κεραμέως διέθεσε μιάμιση ώρα, απάντησε τα γνωστά, ενώ απέφυγε να απαντήσει πιο συγκεκριμένες ερωτήσεις και τοπικού ενδιαφέροντος.

Καμία απάντηση, δηλαδή δεν έδωσε στον προβληματισμό των εκπαιδευτικών που δεν μπορούν αντικειμενικά να αξιολογήσουν τους μαθητές τους για το πρώτο τετράμηνο σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Δεν απάντησε στη πρόταση της εκ περιτροπής λειτουργίας που ακούστηκε από τους περισσότερους, κυρίως εκπαιδευτικούς.

Για την καθαριότητα που επιβάλουν τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ «πέταξε το  μπαλάκι» στον Δήμαρχο λέγοντας πως: «Ο Δήμος ξέρω ότι καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια για την καθαριότητα». Γνωστό, διαχρονικό, και όχι μόνο λόγω πανδημίας, πρόβλημα της σχολικής κοινότητας στα σχολεία και του Παπάγου και του Χολαργού.

Για τα τάμπλετς και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που αναμένονται, αναφέρθηκε στη μεγάλη προμήθεια των 95.000 τεμαχίων, η οποία όμως… δρομολογείται, αλλά όπως φάνηκε από τις ερωτήσεις οι ανάγκες δεν έχουν καλυφθεί, ούτε από το Δήμο και εξακολουθούν να είναι μεγάλες. 

Για τους εξοπλισμούς των σχολείων παρέπεμψε στο Υπουργείο Υποδομών και είπε ότι με μεγάλη χαρά να βοηθήσει στην προώθηση των αιτημάτων.

Για την παραχώρηση των σχολικών χώρων, αν πρέπει δλδ να παραχωρούνται σε εξωσχολικούς φορείς εν μέσω πανδημίας. Απάντηση δεν δόθηκε.

Για το μεγάλο θέμα της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, που ήταν μάλλον η επικρατέστερη ερώτηση, η Υπουργός επέλεξε να παρουσιάσει μία διαφάνεια που εμφανίζει την Ελλάδα να έχει το χαμηλότερο Μ.Ο μαθητών ανά τμήμα από πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Χωρίς αυτό όμως να είναι σε συνάρτηση με το μέγεθος των αιθουσών όπως πολύ εύστοχα σημείωσαν οι Πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων του 2ουΔημοτικού Παπάγου και του 5ουΔημοτικού Χολαργού.

Δύο Πρόεδροι που ξεχώρισαν με τις τοποθετήσεις τους. Η κα Μποκώρου έβαλε την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση αυτή της αξιολόγησης των σχολικών κτιρίων τονίζοντας ότι το 2οΔημοτικό Παπάγου διατηρεί αίθουσες που είναι ακατάλληλες για τα παιδιά. Ενώ η κα Μπέκα πρότεινε τη δημιουργία Γραφείου υποστήριξης των Συλλόγων Γονέων στο Υπουργείο Παιδείας. 

Στα θετικά, αν μπορούμε να το πούμε αυτό, η διεκδίκηση των Τμημάτων Ένταξης που έβαλαν στο τραπέζι οι Διευθυντές του 5ου Δημοτικού Χολαργού και του 1ου Γυμνασίου Χολαργού. Για μεν το Δημοτικό η κα Μάσσου τόνισε ότι είναι ένα αίτημα που κατατίθεται επί 4 χρόνια και ότι είναι το μοναδικό σχολείο του Δήμου που δεν διαθέτει. Ενώ ο κ. Πάντος ανέφερε ότι είναι μία ανάγκη που υπάρχει στο σχολείο και η δημιουργία του θα βοηθήσει αρκετά αφενός τα παιδιά που δικαιούνται ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης αλλά και τους εκπαιδευτικούς.

Η Υπουργός παρότι δεν ήταν ενήμερη, παρότι η διαχείριση όλων αυτών των αιτήσεων γίνεται από το ίδιο το Υπουργείο, έδειξε ενδιαφέρον και είπε χαρακτηριστικά «έστειλα ήδη μήνυμα στον Δήμαρχο να μου προωθήσει τις αιτήσεις των τμημάτων ένταξης και θα τις δω προσωπικά».

Ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τη διεξαγωγή της συζήτησης παρουσιάστηκε ο Δήμαρχος κλείνοντας, αφού δήλωσε ότι είναι πρωτόγνωρο να στέκεται μια Υπουργός tete a tete μπροστά σε τόσους ανθρώπους να της υποβάλλουν ερωτήσεις. Διευκρίνισε ότι οι ερωτήσεις ζητήθηκαν δύο μέρες πριν από το Δήμο, ώστε αν κάποιες ξεχαστούν να σταλούν στο γραφείο της Υπουργού για να απαντηθούν γραπτώς.

Αν κάτι έντονα φάνηκε στη συζήτηση, ήταν η πολύ σοβαρή στάση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών που δίνει ένα μήνυμα, ότι όταν αυτή η κοινότητα διαμαρτύρεται, σίγουρα από πίσω υπάρχει μεγάλο πρόβλημα.


Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.